Nieuwsbrief Student Support FSW Oktober 2021

Het academische jaar is van start gegaan en colleges zijn alweer in volle gang. Welkom (terug)!

Namens Student Support van de Faculteit der Sociale Wetenschappen willen we je (weer) van harte welkom heten. In deze nieuwsberichten houden we je op de hoogte van alle Student Support activiteiten die zullen plaatsvinden in dit collegejaar.

Student Support FSW bestaat uit de POPcorner, Career Service en Community Engagement Service en biedt op veel verschillende manieren ondersteuning. We helpen je graag verder!

Nieuw! Student Support website

Als je vragen hebt over o.a. studeren, studieaanpak, welzijn, wegwijs raken in de faculteit, persoonlijke ontwikkeling, studie (her)keuze, (studie) loopbaanplanning, extra ontplooing, maar ook projecten voor en door studenten, kijk dan eens op de nieuwe website van Student Support FSW.
Je vindt hier handige informatie en tips!

Nieuw! Balie Student Support FSW

De Student Support FSW balie is op de begane grond van het het Pieter de la Courtgebouw. Je kunt hier terecht met vragen voor en over de POPcorner, Career Service en Community Engagement Service. Ook kan je hier langskomen voor een gratis CV en LinkedIn-profiel check.

De Student Support balie
 vind je naast de balie van het Onderwijs Servicecentrum en wordt bemenst door onze student medewerkers.

Openingstijden:

Maandag t/m donderdag 12.00-14.00 uur   Voor al je student support vragen
Vrijdag  12.00-14.00 uur  CV & LinkedIn profiel checks

workshops

Workshops en activiteiten oktober 2021

Door het jaar heen verzorgt Student Support FSW events en workshops m.b.t. persoonlijke ontwikkeling, studievaardigheden, loopbaan en solliciteren.
In oktober zullen de eerste workshops weer plaatsvinden.

Studieaanpak en persoonlijke ontwikkeling:

Datum                    Workshop
05/10 Scriptieschrijven: do’s and don’ts
08/10 Begeleidingsgroep voor hoogbegaafde studenten
11/10 Scriptieschrijven: do’s and don’ts (ENG)
11/10 Omgaan met stress (ENG)
13/10 Vergroot je zelfvertrouwen, werken aan je zelfbeeld
13/10 Effectief studeren
18/10 Timemanagement
26/10 Tentamens maken en tentamen zelfvertrouwen

Loopbaan en solliciteren:

Datum Workshop
07/10                         LinkedIn profiel en netwerk (ENG)
12/10 Wat heb ik een werkgever te bieden?
21/10 Sollicitatiegesprek (ENG)
28/10 LinkedIn profiel en netwerk
28/10 Career College: Working in Research (ENG)

Houd de cursuskalender goed in de gaten! Ook voor eventuele wijzigingen in het programma.

Naar de cursuskalender!
unilife

Nieuw! Uni-life app

Uni-Life is hét evenementenplatform van de Universiteit Leiden. Op het platform vind je alle evenementen van studenten- en studieverenigingen, organisaties, faculteiten, clubs & initiatieven op de Universiteit Leiden

Lees meer over de Uni Life app en download de app in de app store en log in met je ULCN account.

Volg ons!

Volg @leidensocialsciences om op de hoogte te blijven van alle Student Support activiteiten, workshops en initiatieven! We plaatsen hier maandelijks een overzicht van onze activiteiten en delen onder andere vacatures en carrière- tricks tips in onze posts en stories!

@leidensocialsciences