Testimonial Jean Eric Visser, leuke zomerbaan gevonden via samenwerking Career Service met Randstad

Jean Eric Visser, bachelor Geschiedenis met minor Journalistiek en Nieuwe Media vertelt: Naast inspiratie, informatie en advies over een loopbaan na je studie heeft de Career Week van afgelopen mei mij ook een leuke zomerbaan opgeleverd; klantenservice-medewerker voor Interrail.

'Interrailen' is een begrip onder veel studenten. Maar mocht je het nog niet kennen; met een interrail-pas kan je een bepaalde tijd onbeperkt reizen met de trein door Europa. Een paar jaar geleden heb ik zelf zo'n reis gemaakt. Met de trein via Italië en Griekenland naar Istanbul. Ik had toen niet verwacht zelf werkzaam te worden voor dit product. Maar het leven kent vele verassingen.

De tip van Loopbaanadviseur Loes tijdens het Event om een afspraak te maken bij de Career Service nam ik ter harte en gedurende ons gesprek bleek dat het uitzendbureau Randstad een samenwerking heeft met de faculteit Geesteswetenschappen van de Universiteit Leiden om studenten te helpen met vinden van een relevante bijbaan. Het daaropvolgende contact met Randstad verliep erg vlot. Een paar dagen na het gesprek met Loes was ik een week op vakantie in Marbella. Terwijl ik op het strand lag, kreeg ik een telefoontje van mijn contactpersoon bij Randstad dat ze een leuke baan voor me had gevonden dat paste bij mijn interesses en kwaliteiten. Ik spreek vloeiend Frans vanwege mijn afkomst en hou van reizen; het helpen van Franstalige klanten met Europese treintickets was dus een match.

Er was alleen wel haast geboden. De deadline van de vacature sloot de volgende dag. De dag erop zat ik in Marbella op het strand te facetimen met Randstad en mijn nieuwe werkgever en maakte ik enkele vaardigheidstestjes. Nog voordat mijn vakantie afgelopen was, kreeg ik bericht dat Interrail me graag wilde aannemen.

Ook na deze vakantie heb ik nog regelmatig een vakantiegevoel als ik aan het werk ben. De vragen die ik als klantenservice-medewerker beantwoord gaan namelijk over treinroutes en vakantieplanningen. Natuurlijk zijn er ook minder leuke problemen die opgelost moeten worden zoals technische problemen met de app of terugbetalingen. Maar het geeft een goed gevoel als je problemen kan oplossen.

Het is volledig thuiswerk. Dat betekent dat ik op mijn bed met een koptelefoon op de vragen per e-mail of Facebook beantwoord. Het werk is heel erg flexibel, elke week bepaal je welke uren je beschikbaar bent en je krijgt de volledige vrijheid om het werk op je eigen manier te doen. Uiteraard liggen deze aspecten van het werk niet iedereen, maar als dit wel bij je karakter past dan raad ik je zeker een bijbaan als klantenservice-medewerker aan. Hoe leuk is het bijvoorbeeld dat je kan werken tijdens een reis in het buitenland? Het enige wat je nodig hebt is een goede internetverbinding.

Als je van plan bent om contact op te nemen met de Career Service of Randstad om op zoek te gaan naar een passende bijbaan zou ik je nog de volgende twee tips willen geven.

Stel voor jezelf van tevoren vast wat je grootste interesses en kwaliteiten zijn. Hiermee kan namelijk een baan gevonden worden die goed bij je past. Als je een baanvoorstel aangeboden krijgt, neem gelijk actie. Al zit onder de Spaanse zon.

Ben je op zoek naar een relevante bijbaan? Maak dan via de Career Service Geesteswetenschappen  een afspraak met de recruiter van Randstad.
Wil je meer weten over stage of jouw mogelijkheden op de arbeidsmarkt? Schrijf je in voor onze
activiteiten of maak een afspraak met de stage- of loopbaanadviseur.