Terugblik: Leiden Leadership Zomer Café

Wat is het populairste leiderschapsthema onder scriptiestudenten? Bij welke organisatie gaat de LLC-leiderschapsscan als eerste van start? Worden leiders die hoog scoren op “vriendelijkheid” als minder effectief gezien door medewerkers? En reduceren leiders met een duidelijke visie de taakonzekerheid van professionals?

Afgelopen vrijdag 3 juni stelden studenten, professionals en academici hun kennis over publiek leiderschap op de proef tijdens het Leiden Leadership Zomer Café. Tijdens de pubquiz, gegeven door Eduard Schmidt, kwamen stellingen aan bod over opmerkelijk leiderschapsonderzoek, werden vragen gesteld over de onderzoeksprojecten van het LLC en gingen we in op de actualiteit rondom publiek leiderschap.

De pubquiz gaf op een ludieke manier goed inzicht in de activiteiten van het LLC. Bovendien diende het vooral ook om kennis te maken met elkaar; de diverse leden van het LLC-netwerk. Door studenten, academici en professionals – ieder met hun eigen achtergrond en unieke kennis – met elkaar te verbinden, kunnen we elkaar verder helpen en samen publiek leiderschap succesvol richting geven.

Bekijk hieronder het fotoverslag.

Over het Leiden Leadership Centre

Het Leiden Leadership Centre (LLC) van de Universiteit Leiden is een platform voor onderzoek en onderwijs op het gebied van publiek leiderschap. Het LLC verbindt de wetenschap met de praktijk om kennis over publiek leiderschap te bevorderen en bij te dragen aan leiderschapsontwikkeling. Blijf op de hoogte van alle activiteiten van het LLC door ons te volgen op social media (LinkedIn en Twitter) en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.