Get Started-campagne van start: Wijs studenten op het belang van de bibliotheek

Opdrachten maken, werkgroepen voorbereiden, deadlines halen en de eerste tentamens al in zicht! Met de Get Started-campagne van de Universitaire Bibliotheken Leiden helpen we nieuwe studenten hun weg te vinden in de bibliotheek. De hulp van docenten kunnen wij daarbij goed gebruiken.

Als bibliotheek bieden wij studenten rustige studie- en computerplekken en omvangrijke collecties boeken, tijdschriften en databases over hun nieuwe vakgebied. Docenten kunnen bovendien een collegeplank aanvragen met relevante literatuur voor een werkgroep, waardoor deze boeken makkelijk vindbaar en permanent beschikbaar zijn.

Get Started-campagne

Om studenten kennis te laten maken met de bibliotheek en de meerwaarde die deze kan hebben voor hen tijdens hun studie, organiseren we in september de Get Started-campagne. Via onze Get Started website vertellen we studenten in korte video's over onze diensten en onze verschillende locaties en bieden we op overzichtelijke wijze alle informatie die een nieuwe student nodig heeft. Daarnaast zetten we een speurtocht uit in de Universiteitsbibliotheek aan de Witte Singel, waarmee studenten een gratis kop koffie kunnen winnen én een universiteitstrui of een mooie reproductie van een prent uit de Leidse collecties.

Help ons uw studenten een vliegende start aan hun studie te geven door ze te wijzen op onze Get Started website en ze vast wat te vertellen over onze diensten en faciliteiten. Veel succes gewenst in het nieuwe studiejaar.