Nieuwjaarsreceptie als vanouds, facultaire visie- en strategieplan gepresenteerd

Na twee digitale edities kon de Faculteit der Sociale Wetenschappen eindelijk weer in het echt samen het nieuwe jaar inluiden. De centrale hal van het Pieter de la Courtgebouw was dan ook goed gevuld met gezellig geroezemoes tijdens de nieuwjaarsreceptie. Die werd geopend met de officiële presentatie van het facultaire Visie- en Strategieplan.

Aan decaan Paul Wouters was de eer om het eerste exemplaar van het Visie- en Strategieplan te overhandigen aan Kiki Zanolie, voorzitter van de Faculteitsraad en in die hoedanigheid vertegenwoordiger van de FSW-gemeenschap.

Die gemeenschap heeft een belangrijke rol gespeeld tijdens het opstellen van het plan, aldus de decaan: er waren onder andere dertien werkgroepen betrokken en meer dan honderd medewerkers en studenten waren aanwezig bij verschillende feedbacksessies.

Maar dat betekent niet dat dit document de eindstreep is. ‘Dit is een levend document,’ zegt Paul Wouters. ‘Samen zoeken we naar de tijd en ruimte om te leren, te ontwikkelen en onze doelen te bereiken. Laten we de dialoog gaande houden.’ En dat voornemen werd ter plekke ten uitvoer gebracht met de conversatiestarters, strategisch verspreid over de statafels.

Beeld: Suédy Mauricio
Tekst: Emma Knapper