Campus Den Haag heet haar nieuwe uitwisselingsstudenten welkom

Op vrijdag 3 februari waren alle nieuwe inkomende uitwisselingsstudenten voor het voorjaarssemester uitgenodigd voor de introductiesessie van hun eigen faculteit. De langverwachte start van hun studie in het buitenland werd vervolgens afgetrapt met een rondleiding langs de leukste hotspots van Den Haag en een heuse Nederlandse Vrijdagmiddagborrel in de binnenstad.

Inkomende uitwisselingsstudenten

De Faculteit der Sociale Wetenschappen, de Faculteit der Geesteswetenschappen en de Faculty of Governance and Global Affairs besloten de handen ineen te slaan voor dit evenement en samen met twee buddies en het FGGA International Office lieten zij de studenten kennismaken met hun nieuwe voorlopig stad. Alle studenten weten nu de belangrijke plekken te vinden, zoals waar praktische zaken geregeld kunnen worden (stadhuis) en waar cafés en restaurants te vinden zijn. Den Haag heeft op dit gebied natuurlijk veel te bieden!

Verder maakten ze kennis met een stukje Nederlandse geschiedenis, zagen ze het Torenkamertje van de minister-president, keken ze of ze de koning in zijn kantoor op Paleis Noordeinde konden zien en liepen ze langs de Hofvijver. Deze kans konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder de ‘verplichte’ foto’s hier! Ondanks het oer-Hollandse, koude en natte weer lijkt iedereen het naar zijn zin te hebben.

De laatste belangrijke stop van de tour was De Boterwaag, waar iedereen kon opwarmen met een drankje. Tijd om te kletsen en je mede-uitwisselingsstudenten te leren kennen! We hopen dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft gehad en we willen alle betrokkenen bedanken. We wensen alle studenten een fantastische tijd toe!

Lees meer op de Engelse pagina.