Call voor papers/panelvoorstellen: 'Regulating Remittances: Methods, Case Studies and Theories'

JUSTREMIT en het Instituut Security and Global Affairs van de Universiteit Leiden organiseren op 12 en 13 oktober een conferentie over Global Regulatory Regimes and Remittances. Academici, mensen die werken binnen de regelgevingssector en vertegenwoordigers van internationale financiële instellingen worden uitgenodigd om een bijdrage te leveren. Abstracts voor korte papers en presentaties zijn welkom. Deadline: 18 september 2023.

Overboekingen - geld en dingen van waarde die migranten en expats naar hun land van herkomst sturen - zijn de grootste externe financieringsbron voor lage- en middeninkomenslanden. Vanwege hun enorme belang trokken geldoverboekingen de aandacht van lokale en internationale actoren, waaronder financiële regelgevers, staten, centrale banken en internationale financiële instellingen. Deze actoren hebben regelgevende kaders en beleidslijnen ontwikkeld die het overboeken van geld kunnen beschermen tegen illegaal gebruik. Maar hoe beschermt dit beleid dit soort overboekingen en wat zijn de effecten ervan? Welke uitdagingen, complexiteiten en onzekerheden zijn verbonden aan het reguleren van verschillende geldoverboekingssystemen? Dit zijn enkele van de vragen die we zullen bespreken tijdens de JUSTREMIT2023 conferentie.

Voor meer informatie over de call voor papers en panelvoorstellen, bezoek onze Engelstalige website