eLaw Pre-University Course eindigt met interessante presentaties van studenten

Het pre-universitaire programma georganiseerd door eLaw, met de steun van de Honours Academy, werd op maandag 18 maart 2024 afgerond. Onder leiding van Carlotta Rigotti bood het programma studenten van verschillende Nederlandse middelbare scholen een rijk palet aan inzichten op het snijvlak van recht, technologie en samenleving.

Gedurende meerdere weken omvatte de cursus stimulerende gastcolleges van experts op hun vakgebied. Met name Eduard Fosch-Villaronga, Raiz Shaffique, Marie Shwed-Shenker, Eva Nave, Dimitra Stefoudi, Marc van der Ham en Friso Selten interesseerden studenten met hun expertise, waarbij ze diverse onderwerpen behandelden zoals sociale robotica, AI en strafrechtelijke aansprakelijkheid, en regulering van hate speech.

Het hoogtepunt van het afsluitende evenement waren de groepspresentaties, waar studenten hun gekozen technologieën presenteerden en hun ambities, beperkingen en mogelijke beleidsoplossingen belichtten. Elke presentatie leidde tot levendige discussies tijdens de daaropvolgende Q&A-sessies, waarbij het publiek, inclusief familieleden en eLaw-leden, enthousiast deelnam.

Naarmate de dag ten einde liep, verzamelden de deelnemers zich in de tuin van de Sterrewacht Leiden, waar ze genoten van koffie en zich verdiepten in verrijkende gesprekken over de toekomst. Het evenement markeerde niet alleen het einde van een succesvolle cursus, maar stimuleerde ook verbindingen en enthousiasme voor het evoluerende landschap van recht en technologie.

Bezoek de websites van eLaw en de Honours Academy voor meer informatie over aankomende evenmenten en initiatieven.