Lunchbijeenkomst over de opkomst van AI en de gevolgen voor bestuur

Studenten en onderzoekers van alle faculteiten zijn van harte welkom bij een lunchbijeenkomst op maandag 25 maart. Tijdens de lunch bespreken we de opkomst van AI en wereldwijde uitdagingen voor bestuur. Het evenement wordt georganiseerd door de twee Leidse interdisciplinaire onderzoeksprogramma’s, GTGC en SAILS.

In een wereld die steeds sterker onderling verbonden is, brengt de opkomst van AI wereldwijd grote uitdagingen met zich mee voor bestuurskundige structuren. AI heeft individuele levens en de maatschappij ingrijpend veranderd en bracht ongekende gemakken en mogelijkheden met zich mee. Maar de razendsnelle ontwikkeling van AI levert ook uitdagingen op voor bestuursstructuren in allerlei gebieden, zoals ethisch, juridisch, geopolitiek en maatschappelijk vlak.

Rondetafel

Voor dit rondetafelgesprek komen experts uit de Leidse interdisciplinaire onderzoeksprogramma’s Society, Artificial Intelligence and Life Sciences (SAILS) en Global Transformations and Governance Challenges (GTGC) samen. Ook sluiten collega’s van het Hague Center for Digital Governance aan. Panelleden zullen met elkaar in gesprek gaan over de toepassing van AI-technologie op allerlei gebieden, welke uitdagingen ze vormen voor (wereldwijd) bestuur en hoe diverse niveaus omgaan met deze vraagstukken. De bijeenkomst start met presentaties van diverse panelleden, waarna er gemodereerde gesprekken zullen plaatsvinden. Tot slot is er ruimte voor vragen.

Alle studenten en onderzoekers zijn van harte uitgenodigd voor deze sessie!

Wanneer: maandag 25 maart, 12-13u

Waar: Wijnhavengebouw, Den Haag (op verzoek kan de bijeenkomst ook online worden gevolgd)

Kijk hier voor meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven