Zorg dat je je LU-Card in bezit hebt voor 20 oktober 2023

28 september 2023

Zoals je inmiddels weet, vindt er een LU-Card controle plaats in het Kamerlingh Onnes Gebouw vanaf de start van collegejaar 23/24. Het is even wennen, maar we doen dit om voor iedereen een veilige werk- en studeeromgeving te behouden. Er wordt gedurende de openingstijden van het KOG gecontroleerd van 8.30 tot 17.30 uur door twee externe beveiligers. Daarvoor, daarna en in de weekenden worden de controles gedaan door onze receptionisten.

Waarom is het nodig?
De Universiteit Leiden heeft de zorg en verantwoording voor de veiligheid van studenten, medewerkers en derden. De LU-Card controle draagt hieraan bij want dit zorgt ervoor dat alleen medewerkers en studenten met een LU-Card hier kunnen studeren of werken.

Wat als ik nog geen LU-Card in mijn bezit heb?
Dan vragen we je dringend om dit zo snel mogelijk te regelen. Vanaf vrijdag 20 oktober moet je ook als (nieuwe) student bij de entree je LU-Card laten zien. Omdat de doorlooptijd van een LU-Card aanvraag soms wel twee weken duurt, dus vraag het zo snel mogelijk online hier aan.

Tot die tijd kun je je als student identificeren (op je telefoon) via:
- je rooster op de app Universiteit Leiden; of
- de mail van het Onderwijs Informatie Centrum (OIC) met je tutorgroep nummer; of
- de status van je inschrijving in Studielink. (Log alvast in voordat je het KOG ingaat).
Laat daarbij ook jouw ID/paspoort/rijbewijs zien.

Waar vraag ik een LU-Card aan?
Vraag je LU-Card online hier aan. Naast toegangsbewijs voor universiteitsgebouwen is je LU-Card ook een bibliotheekkaart en een print- en kopieerpas.

Tenslotte
Om een soepele doorstroom bij de entreehal zoveel mogelijk te bevorderen, is het fijn dat je bij de entree al klaarstaat met je toegangsbewijs. Veel dank voor je medewerking!