Kwaliteit van masteropleidingen beoordeeld in nieuwe Keuzegids

De masteropleiding Air and Space Law (Advanced LL.M.) van de Universiteit Leiden is een van de tien ‘excellente masteropleidingen’ van Nederlandse universiteiten. Dat blijkt uit de Keuzegids masters 2024.

Air and Space Law (Advanced LL.M. van de rechtenfaculteit) blijkt door studenten op alle aandachtsgebieden (inhoud, docenten, toetsing, voorbereiding loopbaan en sfeer) ver bovengemiddeld te scoren en mag zich daarom excellent noemen. Een aantal andere masters van de Leidse universiteit scoort ook bovengemiddeld, waaronder:

• Cyber Security (Governance and Global Affairs)
  • Philosophy (Geesteswetenschappen)
  • Health, Ageing and Society (LUMC)
  • Life Science and Technology (Universiteit Leiden en TU Delft)
  • Population Health Management (LUMC)

Reactie Hester Bijl

Rector Hester Bijl is trots op de opleidingen en de waardering die zij krijgen van studenten. ‘Studenten waarderen de kwaliteit van onze masters in Leiden en Den Haag. Onze docenten, wetenschappers en medewerkers werken hard om onze masters de beste in hun soort te maken, zodat onze studenten goed toegerust zijn op de uitdagingen van de toekomst.’

De Keuzegids masters zet jaarlijks alle masterstudies in Nederland, zowel op hbo- als op wo-niveau, op een rij. De scores zijn onder meer gebaseerd op studentenoordelen uit de Nationale Studenten Enquête (NSE) die studenten jaarlijks invullen. De onafhankelijke keuzegids moet studenten inzage geven in de kwaliteit van de ruim 1250 masteropleidingen in Nederland.

Bacheloropleidingen

De bacheloropleidingen van de Universiteit Leiden kregen eerder een goede waardering. In de Keuzegids universiteiten 2024 kregen maar liefst zes bachelors de titel topopleiding.