Congres/symposium

Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag

Het The Hague Journal of Diplomacy nodigt je uit voor dit unieke symposium over ruimtediplomatie. De omvang van de mondiale ruimte-economie is explosief toegenomen en de waarde ervan zal tegen 2040 naar verwachting meer dan verdrievoudigd zijn. In deze nieuwe race naar de ruimte zijn honderden actoren betrokken, van ruimtevaartorganisaties tot particuliere bedrijven en start-ups. De contouren van een nieuwe horizon, waarin de ruimte een domein is van regelmatige menselijke activiteit, tekenen zich onmiskenbaar af.

Voor deze ontwikkeling is vaak intensieve transnationale en internationale samenwerking tussen publieke en particuliere sectoren vereist. Nu de mondiale ruimtevaartsector zich snel uitbreidt en ambitieuze projecten zoals Artemis en Gateway de basis leggen voor de route naar Mars, is internationale samenwerking nog nooit zo noodzakelijk geweest. Tegelijkertijd zorgen de concurrentie in de ruimte en de toenemende geopolitieke rivaliteit ervoor dat er dringend behoefte is aan gecoördineerde diplomatieke reacties.

Het Institute of Security and Global Affairs organiseert dit symposium in samenwerking met Northeastern University's Center for International Affairs and World Cultures. Het valt samen met de lancering van een speciaal nummer over ruimtediplomatie van The Hague Journal of Diplomacy, onder de gastredactie van de professoren Mai'a K. Davis Cross (Northeastern University) en Saadia Pekkanen (University of Washington).

Deskundigen op het gebied van ruimtevaartkwesties in internationale betrekkingen en diplomatie uit Europa, de Verenigde Staten en Azië zullen aanwezig zijn tijdens de bijeenkomst die gericht is op een gevarieerde groep belanghebbenden, mensen uit de praktijk en ruimtevaartliefhebbers.

Neem deel aan deze discussie met deskundigen over de toekomst van internationale betrekkingen in de ruimte.

• Praat mee over de complexe wisselwerking tussen ruimtevaart en diplomatie.
  • Kom meer te weten over trends en ontwikkelingen op het gebied van ruimteverkenning en -samenwerking.
  • Gebruik deze conferentie om te netwerken met andere professionals, wetenschappers en deskundigen.

Je kunt je hier aanmelden voor het Symposium Ruimtediplomatie.