Laat je verwonderen en inspireren tijdens de Leiden Science Family Day!

Op zondag 8 oktober 2023, tijdens het Weekend van de Wetenschap, opent de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen van de Universiteit Leiden van 11.00 tot 16.00 uur haar deuren voor iedereen die nieuwsgierig is naar wetenschap! Betreed een wereld van verwondering en ontdekking; waar wetenschap wordt omgezet in een onvergetelijk avontuur. Intrigerende experimenten, boeiende presentaties en interactieve workshops wachten op je. Ben jij erbij?

Programma

Creëer je eigen betoverende slijm op ons bruisende Experimentenplein, laat je verbazen door de kracht van licht en laat een blikje vooruit bewegen zonder het aan te raken. Laat je creativiteit sprankelen op de Leiden Science kleurplaat en verander zelf in een levend kunstwerk.

Stort je in een dag vol kennis en nieuwe inzichten met boeiende lezingen over de nieuwste ontwikkelingen, zoals de wereld van kunstmatige intelligentie en geneesmiddelenonderzoek. Speciaal voor onze jongste ontdekkers zijn er twee kinderlezingen. Leer van alles over het muzikale talent van dieren. En heb je je ooit afgevraagd of jouw verjaardag jongleerbaar is? Kom erachter tijdens een van de verrassende kinderlezingen!

Laat je verbeelding de vrije loop tijdens onze boeiende workshops en demonstraties. Reis naar Mars in ons meeslepende mobiele planetarium, laat je verbazen door experimenten met vloeibare stikstof op een verbluffende -196 graden Celsius en waag je aan het kraken van de DNA-code onder begeleiding van de onderzoekers van Naturalis.

En altijd al eens op één van de meest trillingvrije plaatsen ter wereld willen lopen? Dat kan tijdens een van de Science Experience tours!

Voor wie

Iedereen, van jong tot oud, is van harte welkom op de Leiden Science Family Day. We hebben met zorg een veelzijdig programma samengesteld dat speciaal is ontworpen om zowel kinderen als volwassenen te betoveren.

Aanmelden

De toegang is kosteloos, maar om de dag soepel te laten verlopen, vragen we vriendelijk of je je wilt inschrijven.

Vragen

Heb je een vraag over de Leiden Science Family Day? Neem dan contact met ons op via events@science.leidenuniv.nl.

Bekijk hier de aftermovie van de vorige editie van de Leiden Science Family Day

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of