Congres/symposium

Scheltema
Marktsteeg 1
2312 CS Leiden

Op woensdag 15 februari 2023 vindt ter ere van het 100-jarige jubileum van De Leidsche Flesch een groots symposium plaats. Op dit symposium komen diverse lezingen voorbij verwant aan de studies wiskunde, informatica, natuurkunde en sterrenkunde.

Het symposium zal afgesloten worden met een borrel, waar met de sprekers en de andere deelnemers over de lezingen nagepraat kan worden.

Captivated in time

Tijd is niet alleen aanwezig in ons alledaags leven, maar ook in bijna alle hoeken van de bètastudies. Iedere studie heeft zo zijn eigen manier om tijd te benaderen. De een kijkt naar het begrip tijd vanaf een relativistisch standpunt, terwijl de ander weer met verschillende tijdschalen werkt.

Sprekers

Een van de sprekers op ons symposium is prof. dr. Ulrike Felt. Zij is zeer betrokken bij de discussie over de rol van de exacte wetenschappen en technologie in de huidige tijd waarin wij leven. Zij zal spreken voor alle aanwezigen.

Naast prof. dr. Ulrike Felt krijgen we ook een lezing van prof. dr. Vincent Icke. Hij is een zeer gedreven emeritus professor in de theoretische sterrenkunde in Leiden. Naast zijn werk in Leiden heeft hij ook gewerkt voor bekende universiteiten zoals Cambridge en Caltech. Hij zal een lezing houden voor de natuurkunde en sterrenkunde track.

Voor de wiskunde en informatica track zal onder andere prof. dr. Henkjan Honing spreken. Hij is een professor van muziekcognitie en weet alles over de hiervoor gebruikte modellen.

Dit zijn slechts drie van meer dan tien inspirerende sprekers! Kijk voor updates op onze website.

100 jaar De Leidsche Flesch!

Studievereniging De Leidsche Flesch bestaat een eeuw en dat wordt gevierd! Met studenten, medewerkers, staf, alumni én de Leidse bevolking. Meer informatie over het lustrumjaar van De Leidsche Flesch en de activiteiten is te vinden op de website.

Naar de lustrumwebsite!