Congres/symposium

Nieuwspoort
Bezuidenhoutseweg 67
2594AC Den Haag

Wil jij de verhalen achter de politiek ontdekken of in discussie met Nederlandse politici? Kom dan naar de Haagsche Tafeltjes Avond op 24 mei, georganiseerd door de Studentenvereniging Internationale Betrekkingen Leiden, in Nieuwspoort Den Haag (nabij het tijdelijke gebouw van de Tweede Kamer).

Op deze avond kun je Nederlandse politici ontmoeten uit alle lagen van het Nederlandse bestuur. Toegang is gratis voor alle studenten van Universiteit Leiden, registratie is verplicht.

Wat is de Haagsche Tafeltjes Avond?

De Haagsche Tafeltjes Avond, in het kort de HTA, is een jaarlijks evenement waar studenten de kans krijgen om te speeddaten met politici uit verschillende bestuurslagen. Denk aan burgermeesters en gemeenteraadsleden, maar ook Tweede Kamerleden en Europarlementariërs zullen deze avond aansluiten. De aanwezige politici zijn verspreid over het gehele politieke spectrum⁠.

Studenten kunnen de politici in speeddate rondes vragen naar de politiek en actualiteit, naar hun carriere en bezigheden, maar ook kunnen zij een politieke discussie aan gaan. Vragen worden niet van tevoren afgesproken, wat zorgt voor een vrij en open gesprek.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Huisregels

Omdat het hier gaat om een semi-formeel evenement, zijn er enkele regels om de avond in goede banen te leiden.

1. Je draagt kleding volgens de dress code 'Tenue de Ville'
  2. Er kan niet van tevoren worden aangegeven met welke politici deelnemers in gesprek willen gaan. Zo worden de deelnemers eerlijk verdeeld en krijgt iedereen de kans om ook buiten de eigen politieke bubbel te treden.
  3. Je bent respectvol naar de politici, bestuurders en medewerkers.
  4. SIB-Leiden heeft de toestemming om je te verwijderen van het evenment bij ongepast gedrag.
  5. Als je onverhoopt toch niet aanwezig kan zijn bij het evenement, kun je een mail sturen naar bestuur@sibleiden.nl tot uiterlijk 24 uur van tevoren (dinsdag 23 mei 19:00).

Verder worden vragen en onderwerpen niet vooraf besproken, dus wees vrij om aan de hand van deze regels over alles in discussie te gaan tijdens de speeddates!

Inschrijven

Aanmelden voor dit evenement is verplicht via het onderstaande formulier. Inschrijvingen zijn open voor iedere student van de Universiteit Leiden (ook niet-leden van SIB-Leiden), maar de plaatsen zijn beperkt.

Inschrijfformulier HTA 2023