Sociaal, Organisatie

Vacature: Studentambassadeurs Politiek, Beleid en Management (Management van de Publieke Sector)

15 augustus 2023

Het Instituut Bestuurskunde zoekt twee studentambassadeurs voor de dagopleiding Politiek, Beleid en Management van de master Management van de Publieke Sector voor het collegejaar 2023-2024.

Taken en verantwoordelijkheden

Als studentambassadeur vertegenwoordig je de dagopleiding Politiek, Beleid en Management tijdens de wervings- en voorlichtingsactiviteiten voor toekomstige studenten. Jij informeert studenten over de opleiding, beantwoordt hun vragen en deelt jouw ervaringen met en motivatie voor de opleiding. Je doet dit o.a. tijdens Masterdagen, meeloop-/proefcolleges en vraag-en-antwoordsessies, zowel online als op de campus. Tevens neem jij een groot deel van de organisatie van deze evenementen op je.

Als studentambassadeur denk jij mee hoe wij toekomstige studenten het beste kunnen bereiken en binden aan de opleiding. Je coördineert deze activiteiten in nauwe samenwerking met de opleidingscoördinator, het ondersteunend personeel van het Instituut Bestuurskunde en de afdeling Communicatie & Marketing van de Faculteit Governance and Global Affairs. Deze functie biedt een mooie gelegenheid om ervaring binnen de universiteit op te doen en jouw netwerk uit te breiden.

Profiel

• Je bent per september 2023 voor de dagopleiding Politiek, Beleid en Management ingeschreven.
  • Je deelt graag op enthousiaste wijze jouw ervaring met de opleiding.
  • Je zoekt een extra uitdaging met overzichtelijke taken naast jouw andere verplichtingen.
  • Je spreekt makkelijk voor groepen en maakt makkelijk contact met anderen.
  • Je werkt zelfstandig, bent betrouwbaar en hebt een proactieve houding.
  • Je bent van september 2023 t/m augustus 2024 gemiddeld 5 uur per week beschikbaar, ook voor activiteiten op de campus (tegen een vergoeding van €15,25 bruto per uur, inclusief vakantietoeslag van 8% en eindejaarsuitering van 8,3%).

Organisatie

Het Instituut Bestuurskunde van de Faculteit Governance and Global Affairs verzorgt één Nederlandstalige bacheloropleiding Bestuurskunde en twee masteropleidingen Management van de Publieke Sector (Nederlandstalig) en Public Administration (Engelstalig). Op het gebied van werving en marketing werkt het instituut nauw samen met de afdeling Communicatie en Marketing van de faculteit.

Informatie en solliciteren

Wil jij helpen bij de werving en voorlichting van aspirant-studenten voor de dagopleiding Politiek, Beleid en Management? Solliciteer dan door uiterlijk 17 september 2023 jouw cv en motivatiebrief te sturen naar Yasmin Wijfjes, junior beleidsmedewerker: y.l.wijfjes@fgga.leidenuniv.nl. Hier kan je ook terecht voor nadere toelichting. Eventuele gesprekken vinden in de week van 18 september plaats.