Prinsjesfestival & Prinsjesdag: wat is er allemaal te doen rondom de universiteit in Den Haag

De derde dinsdag van september komt in zicht en daarmee dus Prinsjesdag én de opening van ons eigen facultaire collegejaar. Een overzicht van alle activiteiten die er deze Haagse feestdag te doen zijn in en rondom de universiteit.

Zondag 17 september

Prinsjesdag voor Non-Dutchies (Engels)
Een speciaal programma voor (internationale) studenten om ze klaar te stomen voor deze dag. Je wandelt met een gids langs verschillende koninklijke plekken in het centrum van Den Haag. Zo ben je als (internationale) student volledig op de hoogte en klaar om op 19 september de start van het politieke jaar in Nederland mee te maken.

Deze middag is gericht op met name internationale studenten. Daarom is de voertaal van dit evenement Engels. Iedereen de Engels begrijpt is welkom, je mag iemand meenemen.

Aanmelden kan via deze link

Dinsdag 19 september

Prinsjesdag voor Dummies (Nederlands)
Wil je meer weten over Prinsjesdag en alle gebruiken in Den Haag? Kom dan op dinsdag 19 september om 11.15 uur naar de Spaanse Trap in Wijnhaven voor een korte uitleg van etiquettedeskundige Anne-Marie van Leggelo - van den Berkmortel.

Daarna gaan we samen naar het Lange Voorhout om op de tribune te kijken naar de koets die voorbij komt. Vanaf 13.00 uur is de troonrede te zien in Wijnhaven. Dit evenement is voor medewerkers en studenten van FGGA.

Dinsdag 19 september

Talkshow FGGA Next – Live vanuit Wijnhaven 15.30-16.30 uur
Ook dit jaar organiseert de faculteit een opening van het academische jaar. Vanaf 15.30 uur is er een praatprogramma met medewerkers en studenten van FGGA. We blikken vooruit en bespreken het onderwijs, onderzoek, studentenleven en de belangrijkste ontwikkelingen in de organisatie. Dit evenement is voor medewerkers en studenten van FGGA.

Woensdag 20 september

Debat Miljoenennota
De faculteit Governance and Global affairs organiseert op de dag na Prinsjesdag het Debat Miljoenennota. Op de Campus Den Haag van de Universiteit Leiden bespreken Wimar Bolhuis (directeur van TNO Vector; Centrum voor Maatschappelijke Innovatie en Strategie en docent Economie bij de Universiteit Leiden), Koen Caminada (Vice-decaan Faculteit Governance and Global Affairs / Hoogleraar Empirische analyse van sociale en fiscale regelgeving) en Olaf van Vliet (Hoogleraar Economie, Universiteit Leiden) de belangrijkste punten uit de begroting voor het aankomende politieke jaar.

Welke invloed heeft de miljoenennota op armoedebestrijding en migratie? Studenten en andere geinteresseerden krijgen de kans om vragen te stellen en met deze experts in gesprek te gaan.

Vanaf 11.00 uur staat de koffie klaar in Wijnhaven, zaal 2.02, Campus Den Haag, Universiteit Leiden.
Aanmelden kan via deze link