Lezing

2333 AK Leiden
Zaal
5A.23

Dr. Chao is docent antropologie aan de Universiteit van Sydney en Discovery Early Career Researcher Award Fellow. In haar lezing 'Extinction, Extraction, Emergence: Plantation Necrobiopolitics on the West Papuan Oil Palm Frontier' zal ze vertellen over haar langlopende veldwerk aan de West Papoea oliepalmgrens. Dr. Chao analyseert hoe inheemse Marind-gemeenschappen op het platteland van Merauke de effecten van plantages op hun persoonlijke en voorouderlijke relaties met de leefomgeving ervaren, theoretiseren en bekritiseren.

Meer informatie is en registratie is te vinden op de Engelstalige eventpagina.

Deze activiteit is verbonden met het CADS Sustainability Cluster en het Liveable Planet Programme.