Tahir Abbas benoemd tot Fellow van de Academie van Sociale Wetenschappen

Tahir Abbas, universitair hoofddocent bij ISGA, is benoemd tot Fellow van de Academy of Social Sciences. De Academy of Social Sciences is de nationale academie van het Verenigd Koninkrijk van academici, geleerde genootschappen en beoefenaars van de sociale wetenschappen. Haar doel is de sociale wetenschappen in het Verenigd Koninkrijk te bevorderen ten behoeve van het algemeen belang.

Abbas is enthousiast over zijn Fellowship. 'Erkend worden als Fellow van de Academy of Social Science door mijn vakgenoten biedt mij een extra platform om mijn onderzoek te helpen verspreiden en de impact ervan te vergroten bij een veel bredere gemeenschap van gebruikers, niet alleen in het Verenigd Koninkrijk maar over de hele wereld.' De Academie telt ongeveer 1500 individuele Fellows, die elk door vakgenoten zijn gekozen vanwege de uitmuntendheid van hun werk en hun bredere impact, als wetenschappers in de academische wereld of leiders in een reeks andere beroepssectoren.

De belangrijkste doelstellingen van de Academie zijn het erkennen en huldigen van de expertise van vooraanstaande sociale wetenschappers in het hoger onderwijs en in een breed scala van andere sectoren, het netwerken, het delen van kennis en gezamenlijke activiteiten met de aangesloten verenigingen voor sociale wetenschappen om het profiel van de sociale wetenschappen te helpen verhogen, nuttige samenwerking te bevorderen en capaciteit op te bouwen in de sector van de geleerde genootschappen.

Meer informatie: https://acss.org.uk/