Brusselreis LHC: Van het Europarlement tot Belgische gezelligheid

De Evenementencommissie van de Leiden Honours Community (LHC) organiseerde op vrijdag 14 maart een dagtrip naar Brussel. Een groep van maar liefst 44 honoursstudenten bezocht onder meer het Europees Parlement en de medische faculteit van de Vrije Universiteit van Brussel . Tijdens het gezamenlijke eten leerden studenten van verschillende faculteiten en honoyrstrajecten elkaar beter kennen. De dagtrip was een geslaagd evenement en een grotere reis kan natuurlijk niet uitblijven. De LHC organiseert daarom van 21 t/m 27 juli 2014 een excursie naar Istanbul! Er zijn nog maar een paar plekken over voor deze reis, dus geef je snel op via het aanmeldingsformulier!

Alleen de toerist uithangen?

Ying Chao Weng, honourstraject Bèta and Life Sciences: "Het was een erg gezellig dag waarop we niet alleen de toerist hebben uitgehangen, maar ook veel hebben geleerd over de verschillen tussen het Belgische en Nederlandse onderwijs. Bedankt Evenementencommissie, spreker van het Europarlement, professoren van de Vrije Universiteit van Brussel en natuurlijk de honoursstudenten die mee gingen!"

Jesse He, honourstraject Geneeskunde: “De dagtrip naar Brussel was een ontzettend geslaagde dag. Het bood een mooie kans om een internationale stad te verkennen en kennis te maken met de gang van zaken op een andere universiteit, alsook de gelegenheid om studenten van andere studies te ontmoeten. De Leiden Honours Community bewijst zich niet alleen als een dynamische en intelligente groep, maar ook als een groep waar gezelligheid en plezier belangrijke begrippen zijn.”

'Volgend jaar Parijs?'

Roderick Treskes, honourstraject Geneeskunde en voorzitter Evenementencommissie: “Op 14 maart jl. ondernam de Leiden Honours Community een dagtrip naar Brussel. Met de bus werden wij naar Brussel gereden. Daar bezochten we het Europarlement en de Medische Faculteit van de Universiteit Brussel. Tevens was er tijd voor Belgische frites en wafels. Al met al een lange maar leuke dag. Volgend jaar Parijs?”