Zomer Nieuwsbrief Student Support Services FSW

De POPcorner, Career Service en Community Engagement Service helpen je graag verder tijdens je studieloopbaan. Elke maand vind je hier een overzicht van onze activiteiten. Dit keer een zomer-editie!

POPcorner

Zoek je een steuntje in de rug bij het vinden van je weg in je studie en het studentenleven? Dan ben je bij de POPcorner aan het juiste adres! De POPcorner helpt je bij het vinden van je weg binnen de faculteit en tijdens je studie.

e-POPcorner
In de zomermaanden zijn er geen fysieke activiteiten, maar kun je wel altijd terecht bij de e-POPcorner voor online workshops! Bij de e-POPcorner kun je online en gratis leren hoe je zo efficiënt mogelijk studeert en je kunt bijvoorbeeld meer inzicht krijgen in jouw studieaanpak met de SMART studievragenlijst.

De volgende workshops kun je volgen:

• Methodologie & Statistiek

• Mindmappen

• Tentamens Maken

• Time management

Ga naar deze Brightspace inschrijvingslink en log in. Kies voor ‘enroll in course’ en de e-POPcorner zal aan jouw vakkenlijst zijn toegevoegd. Vervolgens kun je hier de workshops volgen.

Career Service FSW

Career Service FSW in de zomermaanden

De welverdiende zomervakantie is voor de meeste studenten bijna aangebroken. Eindelijk minder tijd achter je laptop en meer tijd voor het offline leven. Zoek je in de zomermaanden een nieuwe uitdaging of zou je graag jouw carrière- skills verder willen ontwikkelen? Wij hebben wat tips voor je!
Door het jaar heen verzorgt Career Service FSW in samenwerking met de centrale Career Service (Studentencentrum Plexus) events en workshops die je helpen bij het oriënteren op de arbeidsmarkt en het vinden van een baan. Heb je een Career Event gemist en/of wil je de opgenomen Webinars terugkijken? Dat kan!
Bekijk bijvoorbeeld de webinars van het Campus The Hague Career Event 2021 terug te kijken of bekijk het volledige overzicht:

Een TIP van onze studenta ssistenten!
"Vind jij het ook lastig om concentratie te vinden voor de laatste studie loodjes? En betrap jij jezelf er ook vaak op dat je eindeloos door instragram/tiktok/facebook zit te scrollen? Je bent niet de enige. Gelukkig kan je op deze platforms een hele hoop nuttige carrière- gerelateerde informatie vinden, zodat je toch nog iets wijzer wordt van al die reels.
Typ ‘career advice’ in en je zult duizenden resultaten vinden met nuttige tips & tricks.

De volgende accounts geven bijvoorbeeld tips voor solliciteren, het op orde krijgen van je financiën, of het ontwikkelen van je professionele vaardigheden:
@apowermood (165.000 volgers op Insta)
@shadezahrai (358.000 volgers op Insta)
@careerwithboris (502.000 volgers op Tiktok)
@Jonathanwordsofwisdom (21.400 volgers op Tiktok). "

Leiden University Job Portal
Vind op de LU Career Zone de vacatures die werkgevers hebben aangemeld bij de Career Services en kijk naar de diverse vacaturesites voor stages, bijbanen, startersbanen en vrijwilligerswerk. Er staan nog steeds stages open voor reactie!
Check bijvoorbeeld de  Global PR- stage bij Tony Chocolony’s,  of de stage bij meldpunt Vreemdelingendetentie. Houd er rekening mee dat i.v.m. Corona richtlijnen van de universiteit fysieke reizen richting buitenland (voor bv stage of werk) als student onderhevig zijn aan voorwaarden en ga indien mogelijk het gesprek aan met de werkgever over online mogelijkheden.
Kijk voor alle vacatures op de Job Portal.

CV en LinkedIn Service
De Career Service FSW heeft een gratis CV & LinkedIn service! Ook in de zomermaanden kun je je CVen/of LinkedIn profiel URL opsturen. Je zult binnen vijf werkdagen een reactie met feedback ontvangen.
Liever face-to-face advies? Maak een online afsptraak en bespreek je CV en/of LinkedIn profiel met de student-assistenten van de Career Service FSW tijdens een (online) afspraak.

Community Engagement Service

Op zoek naar vrijwilligerswerk in de zomermaanden? De Community Engagement Service (CES) van de Faculteit der Sociale Wetenschappen richt zich op het informeren, adviseren en begeleiden van studenten richting relevante (extra-curriculaire) werkervaring, met een belangrijke focus op vrijwilligerswerk.
Bekijk de informatie en maak een afspraak via onze website!

Volg ons!

Volg @leidensocialsciences om op de hoogte te blijven van alle student supportactiviteiten, workshops en initiatieven!

@leidensocialsciences